Startsida

fredag 10 september 2010

105 dagar till julafton..

Tänk vad tiden går fort. Nu är det 105 dagar kvar till julafton.
Här är några julkort som jag har gjort till Reprint.
Det är Reprints nya julstämplar, som jag har använt.
Bakgrunderna har jag använt Distress Ink i olika nyanser och sedan penslat på torr Perfect Pearl för att få silver eller guld skimmer på.

Skylten är utstansad med en dies från Tim Holtz.

Materiallista:
Cardstock: French vanilla, bitter chocolate
guld pärlemorpapper
Dekoration: Band, brads R1126, pearl,
öljetter och ringar från Tim Holtz
Distress Ink: Vintage photo, Antique linen,
perfect pearl guld


Här är ett criss-cross kort med en ny julstämpel;
Ängel med texten "Blinka lilla stjärna".
Jag tycker stämpeln är så vacker.
Här har jag penslat på perfect pearl bara bakom ängeln för att få en effekt.


Även snöflingorna är ny stämpel från Reprint.

Materiallista:
Cardstock: Quicksand, French vanilla
Mönstrat papper: Graphic 45 "Let it snow"
Dekoration: Pearls, perfect pearl guld
brunt ribbat band, brunt brads hjärta.



Ett annat julkort i grönt.

Materiallista:
Cardstock: Olive drab
Mönstrat paper: Graphic 45 "Let it snow"
Dekoration: guld satinband,pearls, brads från R0996
Distress Ink: Peeled paint, shabby shutters, vintage photo
Perfect pearls guld

Julkort i svart och silver, där jag har använt några röda detaljer.


Materiallista:
Cardstock: Midnight, Avalanche white
Papper: Silver pärlemorpapper, (på pojkens kort: Webster US1747D)
Dekoration: brads R1281, band, rött snöre
Distress Ink: Black soot, perfect pearl pärlemor
svart embossingpulver


Önskar Er alla en riktigt trevlig helg,
kram Anna A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Önskar Dig en trevlig dag, kram Anna A
Thank you for leaving a comment. Wishing you a nice day, hugs Anna A

Related Posts with Thumbnails